KOKKUMÄNG. 2023
Tartu Kunstimaja

 VAATAB MIND, MÄRKAB SIND
 puupõletus, 2023

Kas oled tähele pannud metsas uidates, et sa ei ole üksi? Väikese kõhedusega tunned kellegi silmi oma kuklas? Sina näed mind, aga kas mina sind näen? Looduses või linnas, meid ümbritsevad ikka sajad silmad.
Vaatad mind, märkan sind.





EX TERRA. HORTUS LUTEUS. 2023
Tartu Ülikooli botaanikaaed

LIIKUMINE 2021
Kondiportselan, klaas
elektripõletus 1250 C




PINGE
EKerL aastanäitus 2022 Arhitektuuri ja Disainigaleriis
AEG MAHA 2022
Portselan ja šamottsavi, puupõletus 1300 C
Erinevad seladonglasuurid, puupõletus
Treitud ja valatud vormid ning väljapesu tehnika

Kui pinge üle pea kasvab, siis tuleb AEG MAHA võtta. Kann head teed ning mõnus seltskond aitab alati.
Aeglaselt savist valminud, puudega põletatud, leegi poolt kirjatud, lendtuhaga glasuurunud tööd puupõletuse tulemöllus, 1300 C juures karastunud, savist on saanud keraamika.
AEG.AEG MAHA.AEGA ON.



SAFE HORIZONS 2022
Baltimaade kaasaegse keraamika näitus, Gueonggi Museum of Ceramic Design, Lõuna-Korea


SPLIT EARTH/Lõhki rebitud maailm
Portselan, väljapesu tehnika, paber
elektripõletus 2022

Kui alustasin tööd, mõtlesin rahule, vaikusele, puhtusele, valgusele, värvidest ja muredest puhastatud sümboolsele maailmale.  Minu töö ribidest koosnev külg on nagu maailma tugev konstruktsioon, alustala.
Töö teist külge kujundades mõlkusid meeles valged talved, kõrged mäed, meri, ookean. Töö edenes aeglaselt ning sel ajal muutus olukord maailmas ning ühel hetkel hakkas ka minu töö muutuma.
Kui alguses kätkes see pigem lootust ja ihalust, siis edasi sai selleks kurbus ja mõistmine, et see maailm ei pruugi enam olla kättesaadav ning sellest tulenevat valu väljendab minu töös olev punane joon, mis unistused katki rebib.


Split Earth/Lõhki rebitud maailm
Electric kiln firing 2022
Porcelain, paper

When I started work at the end of January, I was thinking about peace, silence, purity, light, about a symbolic world stripped of colours and troubles. The ribbed side of my work is like the strong inner structure of the world, showing its supporting beams.

Working the other side took a much longer time, about three weeks. While shaping it, I thought of the white winters of Estonia, of the Norwegian mountains, of the sea and the ocean. As I slowly progressed, the global situation kept changing. So at one point my work started changing too. Having at first been mainly about hope and desire, it now became more of a sorrowful realization that this beautiful world may not be attainable. The red line jutting across the piece, tearing apart the world of dreams, is an expression of this pain and sorrow.




SÄRMÄ. CERAMEGA  2020
Voipala Kultuurikeskus, Valkeakoski

VARAKEVAD                                                               
Šamottsavi, portselan 
Puupõletus 1300 C         
Varakevad on müstiline aeg. Talveks tardunud elu hakkab soojuse ja valguse mõjul ärkama, hoides tasakaalu elu ja surma vahelisel piiril. Päike sööb läbi jääkaanest, tekitades tuhandeid helkivaid kristalle, mis öises jaheduses uuesti tarduvad. Päevast päeva see protsess kestab ja areneb, kuni vesi on taas vaba.
Uus eluring looduses on alanud.



KAHEKSA
2019 Pärnu Uue Kunsti Muuseum

KAHEKSA LUGU
Kaheksa (8) on huvitav number. Külili kaheksa on lõpmatuse sümbol, samas võib näha temas ka ristumisi ja radu, mis on tallatud maha inimeste poolt, kes käivad tihti üle Soome silla. Kaheksa kunstnikku Eestist ja Soomest, keda seovad pikaajalised sõprussuhted ning erialased huvid. Koos on valmistatud keraamikat, tehtud näitusi, arutatud ilmaasju. Ühiste tegemiste keskmeks on aga puuküttega keraamikaahjud Kohilas, Võsul, Pikaveres Pärnumaal ja Pielävedel Soomes.





MIS MIND HOIAB  
EKerLiidu näitus  Riia Raaudteemuuseumis 2018
KEVAD
Kivinõušamott ja portselan  2018
Puupõletus 1300 C
Varakevad on müstiline aeg. Talveks tardunud elu hakkab soojuse ja valguse mõjul ärkama. Päike sööb läbi jääkaanest, tekitades tuhandeid helkivaid kristalle, mis öises jaheduses uuesti tarduvad. Päevast päeva see protsess kestab ja areneb, kuni vesi on taas vaba.

SPRING
Grogged clay, porcelain
Wood firing 1300 C
Early spring is an mysterious time. The life that was frozen in winter is awakening again in the warmth and light. The sun eats through the ice, forming thousands of glistening crystals that freeze again in the night cold. This sequence recurs and evolves from day to day, until the water is free again.




TEEAEG 2016-2024
Portselan


2016 "Its Always Tea-Time", Toruni Moodsa Kunsti Keskus, Poola
2017 Eesti-Soome keraamikute ühisnäitus "Kuusi pala", Pöljä, Soome
2018 "Tabamata ime". Eduard Vilde Muuseum, Tallinn, Eesti
2018 "Its Always Tea-Time", The Story Museum, Oxford, Inglismaa




RAHVUSVAHELINE TEEKANNUNÄITUS 2006-2018
 Shanghai, Hiina


2011-2018  Hiina kalendri looma-aasta teemaline teekannunäitus




IDEAALMAASTIK 2017
Hop Galerii, Tallinn

          

IDEAALMAASTIK. Maa, puu, tuli, vesi.
Ühelt poolt on maa, vee, puu ja tule looming ammendamatu inspiratsiooniallikas, aga teiselt poolt on need ka minu tööde teostamise otsesed vahendid. Maa annab materjali, vesi ja tuli tööriistad, puit energia ja glasuuri.
Näituse üks osa oli kollaaž erinevates puuahjudes põletatud töödest rõhuga glasuurimata savipindade mängul, tule tööl, erinevate savide koos kasutamisel ning kontrasti loomiseks nende vahele valge ja õhulise portselani lisamisel.
Näituse teine osa koosnes sarjast treitud portselanpeekritest, mis põletatud paari aasta jooksul erinevates puuahjudes või gaasipõletuses nind tulemus näitab ilmekalt, kui erinevaid ning kordumatuid efekte võivad anda ühed ja samad glasuurid.
Näitust Hop galeriis toetas Eesti Kultuurkapital.




VICE VERSA 2009
Hop Galerii, Tallinn

VICE VERSA. MÄLESTUSI LAPSEPÕLVEST.
Portselan, šamottsavi puu ja elektripõletusest, puit ja mööblidetailid.
Näitus Vice versa oli väljapanek ülisuurtest kannuvormidest, killukesest portselanist ja mõnest omamoodi mööbliesemest. Elame maailmas, kus suur on vahel väike ja väike on suur.
Igapäevane asi võib mõnel eluhetkel muutuda tähtsaks, väike detail suureks, emotsioonid ja lõhnad oluliseks.
Mida enam liigume lapsepõlve suunas ajas tagasi, seda suuremana tunduvad mällu talletatud esemed. Kui nüüd võtta need esemed mäluriiulilt ja luua (savist)uuesti, siis tunduvad nad üleloomulikult suurtena, pigem iseenda essentsina kui igapäevaste tarbeesemetena.





KUUAEG   1996
Tallinna Kunstihoone Galerii


KUUAEG 1996
Kondiportselan

Tööde seeria väljapanekud:
1993 4.Rahvusvaheline Kondiportselani Sümpoosion Kaunases, Leedu
1995 Kuuaeg. Riia Ajakirjanike Maja
1996 Tantsud ja Kuuaeg. Kunstihoone Galerii
2011  Vorm portselanis. EDTM
2013  Käsikäes. EDTM




TANTSUD 1996
Tallinna Kunstihoone Galerii



Sari TANTSUD 1995-2002
Portselan ja kondiportselan

"Mino 95" 4. Rahvusvaheline Keraamikakonkurss
1996 Isikunäitus,  Tallinna Kunstihoone Galerii
2002 Rahvusvaheline Portselani Sümpoosion, Siklos Ungaris
2005-2006 Ühisosa I ja II. Ungari Instituudi galerii ja Valga  Muuseum  




Näituste fotode autorid:   Tiit Rammul, Juta Kübarsepp, Vera Heinsar-Kikas, Urmas Puhkan, Jenö Marton, Karin Kalman jt